«Ренолюція» (Renaulution): стратегічний план Групи Renault

Булонь-Бійянкур, 14 січня, 2021 - Сьогодні, після затвердження радою директорів, генеральний директор групи Renault Лука де Мео представляє «Ренолюцію» (Renaulution) - новий стратегічний план, який спрямований на зміну пріоритетів Групи з обсягів на прибутковість.

Цей стратегічний план складається з 3 етапів, які запускаються паралельно:

  • «Відродження», яке має бути реалізовано до 2023 року, буде зосереджено на відновленні маржі і грошових коштів
  • «Оновлення», що охоплює період до 2025 року, призведе до оновлення і поліпшення продуктової лінійки, що підвищить прибутковість бренду
  • «Революція» (з 2025 року та далі) змінить бізнес-модель в сторону технологій, енергії і мобільності; це зробить групу Renault лідером в ланцюжку створення доданої вартості нової мобільності.

План «Ренолюція» відновить конкурентоспроможність групи Renault за рахунок наступних чинників:

  • ще один крок в реалізації плану 20221, підвищення ефективності за рахунок інжинірингу та виробництва, скорочення постійних і зниження змінних витрат у всьому світі
  • використання поточних промислових активів Групи і лідерство в області електромобілів в Європі
  • опора на Альянс, щоб розширити свій вплив за рахунок продуктової лінійки, бізнесу і технологій
  • активне прискорення діяльності в області послуг, пов'язаних з мобільністю, енергією і даними
  • підвищення прибутковості за рахунок 4 диференційованих бізнес-напрямків, заснованих на сильних брендах, клієнтах і ринках.

Нова організація запровадить цей план: функції, на чолі яких стоїть інженерне забезпечення, несуть відповідальність за конкурентоспроможність, витрати і час випуску продуктів на ринок. Повноцінні, зрозумілі і диференційовані бренди керують своєю прибутковістю.

Відповідно до нової організації, орієнтованої на прибутковість, компанія більше не буде оцінювати свої результати за часткою ринку і продажам, тепер фокус буде на рентабельності, генеруванні грошових коштів та ефективності інвестицій.

Група ставить перед собою нові фінансові цілі:

  • До 2023 року Група планує досягти більш 3% операційної маржі, близько 3 млрд євро сукупного операційного вільного грошового потоку від автомобільної діяльності2(2021-2023 рр.) і знизити інвестиції (НДДКР і капіталовкладення) приблизно до 8% від виручки
  • До 2025 року Група націлена на отримання не менше 5% операційної маржі, близько 6 млрд євро сукупного операційного вільного грошового потоку від автомобільної діяльності² (2021-25 роки) і підвищення ROCE3 як мінімум на 15 пунктів у порівнянні з 2019 роком.

План «Ренолюція» забезпечить стійку прибутковість Групи при дотриманні зобов'язань з нульового викиду CO2 в Європі до 2050 року.

alt
Лука де Мео, генеральний директор групи Renault

«Ренолюція передбачає переведення пріоритетів всієї компанії з обсягів на прибутковість. Це більше, ніж переорієнтація, це глибока трансформація нашої бізнес-моделі. Ми заклали міцний, здоровий фундамент для нашої роботи. Ми оптимізували операції, починаючи з проектування, при необхідності коригуючи обсяги і перерозподіляючи ресурси на перспективні продукти і технології. Покращена ефективність стане запорукою успіху нашої майбутньої продуктової лінійки: технологічною, електрифікованою і конкурентоспроможною. І це буде зміцнювати силу наших брендів, у кожного з яких є свої чітко диференційовані території і кожен з яких відповідає за прибутковість і задоволеність своїх клієнтів. Ми перейдемо від автомобільної компанії, що працює з технологіями, до технологічної компанії, що працює з автомобілями, яка до 2030 року буде отримувати не менше 20% своїх доходів від надання послуг, пов'язаних з даними і енергією. Ми будемо неухильно досягати цього, спираючись на активи нашої компанії, на професіоналізм і відданість наших співробітників. Ренолюція - це внутрішній стратегічний план, який ми будемо реалізовувати так само, як і створювали: колективно».

План «Ренолюція» включає такі основні елементи
  1. Підвищення ефективності функцій, відповідальних за конкурентоспроможність, витрати, час розробки і час виходу продукту на ринок.
  • Інженерна та виробнича ефективність, швидкість і продуктивність Альянсу:
  • Раціоналізація платформ з 6 до 3 (80% обсягів Групи доводиться на три платформи Альянсу) і силових агрегатів (з 8 до 4 сімейств)
  • Всі моделі, які будуть запущені на існуючих платформах, з'являться на ринку менш ніж через 3 роки
  • Оптимізація виробничих площ з 4 млн одиниць в 2019 р. до 3,1 млн одиниць в 2025 р. (стандарт Harbour)
  • Перегляд ефективності роботи з постачальниками
  • Управління міжнародною діяльністю Групи в сфері високомаржинального бізнесу: зокрема, в Латинській Америці, Індії та Кореї, при одночасному використанні нашої конкурентоспроможності в Іспанії, Марокко, Румунії, Туреччині та підвищенні рівня взаємодії з Росією
  • Сувора цінова політика:
  • Зниження постійних витрат: виконати план на 2022 рік у коротші терміни і продовжити його, щоб до 2023 року досягти 2,5 млрд євро, мета - 3 млрд євро до 2025 року (включно з перекладом фіксованих витрат в змінні)
  • Змінні витрати: оптимізація 600 євро на автомобіль[1]  до 2023 року.
  • Зниження інвестицій (дослідження і розробки, капітальні витрати) приблизно з 10% від виручки до менш 8% до 2025 р.

Всі ці зусилля підвищать стійкість Групи і знизять її точку самоокупності на 30% до 2023 року.

  1. Чотири бізнес-одиниці із міцною айдентикою і позиціонуванням. Ця нова модель створить збалансований і більш прибутковий портфель продуктів з 24 запусками до 2025 року - половина з яких в сегментах C/D - і як мінімум 10 електромобілів.

Нові підходи, орієнтовані на прибуток, і масштабний план з виведення нових продуктів сприятимуть поліпшенню політики ціноутворення і продуктової лінійки.

 
Renault, La nouvelle Vague (нова хвиля)
alt

Бренд буде уособлювати сучасність та інновації в автомобільній промисловості і за її межами, наприклад, в області енергії, технологій і послуг мобільності.

В рамках нової стратегії бренд розширить свою пропозицію в С-сегменті і зміцнить свої позиції в Європі, в той же час зосередивши увагу на прибуткових сегментах і каналах на ключових ринках, таких як Латинська Америка і Росія.

Бренд буде спиратися на потужні активи:

  • Лідер в області електромобілів до 2025 року:
    • «Електрополюс» потенційно на півночі Франції, найбільші виробничі потужності Групи з виробництва електромобілів в світі
    • Спільне підприємство з виробництва водню від батареї паливних елементів до автомобіля
    • «Найзеленіша» продуктова лінійка в Європі
    • Половина запусків в Європі - це повноцінні електромобілі з вищим внеском в маржу, ніж у автомобілів з ДВЗ (в євро)
    • Конкурент на гібридному ринку з 35% «гібридним» міксом.
  • Бренд, який поєднує в собі високотехнологічні екосистеми: гравець в області ключових технологій від big data до кібербезпеки разом з Software République.
  • Лідер в сфері економіки замкнутого циклу з електромобілями і послугами, пов'язаними з енергією, завдяки Re-Factory у Флані (Франція).
Dacia - LADA

Dacia залишиться Dacia з властивим їй легким характером, а LADA продовжить пропонувати доступні продукти, засновані на перевірених технологіях, орієнтовані на розумних покупців, при цьому пробиваючи «скляну стелю» C-сегмента.

  • Суперефективні бізнес-моделі:
    • Проектування з урахуванням заданої вартості
    • Покращена ефективність: від 4 платформ до 1, від 18 типів кузова до 11, збільшуючи середнє виробництво з 0,3 млн одиниць на платформу до 1,1 млн одиниць на платформу.
  •  Оновлена конкурентоспроможна продуктова лінійка і вихід в С-сегмент:
    • Запуск 7 моделей до 2025, 2 в C-сегменті
    • Відродження легендарних моделей
    • Ефективність викидів CO2: використання технологічних активів групи (СНД для обох брендів, E-Tech для Dacia)
Alpine

Alpine об'єднає автомобілі Alpine, Renault Sport Cars і Renault Sport Racing в повноцінне, нове «розумне» підприємство, яке спеціалізується на розробці ексклюзивних і інноваційних спортивних автомобілів.

  • План виробництва 100% електричних продуктів для підтримки розширення бренду за рахунок наступних чинників:
    • Використання масштабу і можливостей групи Renault і Альянсу з платформами CMF-B і CMF-EV, глобальним виробництвом, сильним підрозділом закупівель, глобальною дистриб'юторською мережею та фінансовими послугами RCI Bank and Services, що забезпечує оптимальну цінову конкурентоспроможність
    • В основі проекту лежить Формула-1 з новим прагненням до перемог
    • Розробка електромобілів нового покоління спільно з Lotus
  • Вихід на прибутковість до 2025 року, включаючи віддачу від інвестицій в автоспорт.
Mobilize, більше, ніж автомобілі

Новий бізнес-підрозділ націлений на створення нових пулів прибутку за рахунок послуг, пов'язаних з мобільністю, енергією і даними в інтересах користувачів транспортних засобів, який до 2030 року має скласти понад 20% доходів Групи.

Mobilize дозволить групі Renault швидше перейти в новий світ мобільності, пропонуючи рішення і послуги іншим брендам і зовнішнім партнерам.

  • Три основні місії:
    • Збільшення коефіцієнта використання автомобіля, який зараз становить лише 10%
    • Підвищення залишкової вартості
    • Наближення до нульового викиду CO2
  • Унікальна, доступна і корисна пропозиція:
    • 4 спеціально розроблених автомобіля: два для каршерінга, один для перевезення пасажирів, один для доставки останньої милі
    • Інноваційні фінансові рішення (підписка, лізинг, оплата по факту)
    • Передача даних, послуги і програмна платформа
    • Нові послуги з технічного обслуговування і ремонту (Re-Factory)

Цей план буде представлений представницьким органам працівників відповідно до застосовних правилами.

Презентація доступна на www.groupe.renault.com, також ви можете відвідати спеціальний сайт renaulution.com, щоб отримати додаткову інформацію.

 

План 2022 по скороченню постійних витрат більш ніж на 2 млрд євро за 3 роки був представлений 29 травня 2020 р.

2 Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної галузі: грошові потоки після сплати відсотків і податків (за винятком дивідендів, отриманих від публічних компаній) мінус матеріальні і нематеріальні інвестиції за вирахуванням вибуття +/- зміна вимог до оборотного капіталу.

3 ROCE = Операційний прибуток від автомобільної діяльності (включаючи АВТОВАЗ) * (1 середня ставка податку) / (Основні засоби + нематеріальні активи + фінансові активи - інвестиції в RCI / Nissan / Daimler + WCR)